2018. június 23., szombat

Miú és Vau esti meséi




Timo Parvela Miú ​és Vau esti meséi


Miú és Vau történeteivel egy éve ismerkedtünk meg, az első rész teljesen elvarázsolta a gyerekeket (és engem is). Ez a nagy sikerű finn sorozat 6. része,nem olvastuk még az összeset, csak bele-belelapoztunk a többibe, de ez a 6. méltó párja lehet az elsőnek! Önálló kötetként is olvasható, sőt, semmiféle előzetes ismeret nem szükséges hozzá.
Ebben a 6. részben Miú és Vau kalandjai, hétköznapi történetei folytatódnak. Viszonyuk, működésmódjuk, személyiségük nem sokat változott... Rengeteg hétköznapi, megmosolyogtató fejezet található a könyvben, csupa olyan, amivel a kisgyerekes családok nap, mint nap találkoznak és küzdenek. Sokszor magunkra ismerünk egy-egy szituációban. Példának okáért: füllentés, hibák letagadása (Nem én voltam!), kritizálás (Undormány), a mi a szívből jövő ajándék és tudjuk-e értékelni (A születésnap), a pozitív életszemléletről (Jó nap), az örök versengésről és a nyereség értelméről (Én győztem), a meggondolatlanságról (Három kívánság), a boldogság mikéntjéről (Az igazi királylány), és még folytathatnám a sort.
Ha két mesét ki kellene emelnem a könyvből, akkor az mindenképpen a Jó nap és Az igazi királylány lenne, mert ezek mondanivalója minden kisgyerek tarsolyába be kellene kerüljön az élet folyamán. A többi történet is nagyon hasznos és különleges megvilágításba helyezi az adott problémát. Nyilván a különleges kutya-macska kapcsolat, vagyis barátság, Miú hiú és önző személyisége, Vau bölcsessége, önfeláldozása változatlanul a középpontban van és áthatja a történeteket, minden mese hagy maga után gondolkodni-, beszélgetni valót, és azt hiszem ettől igazán értékes könyv ez.


"Ma remek napom lesz! - jelentette ki Vau egyik reggel, miközben nagyokat nyújtózott.
- Csönd! Én még alszom! - nyávogta Miú. - Különben meg honnan tudod? Még el sem kezdődött.
- Mert így döntöttem. Épp az előbb határoztam el, hogy ma jó napom lesz, történjék bármi is." (Jó nap c. mese)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!