2013. február 2., szombat

Bábafilm

Kivételesen nem könyvet, hanem egy nagyon érdekes filmet szeretnék Nektek ajánlani.
A Hajnali alkony című könyv kapcsán keresgéltem a magyar "bábahelyzetről" információkat. Nyilván egy csomó érdekességet találtam otthonszülés témában, és a már említett Geréb Ágnes-ügy részleteiről. Ám mindezek mellett egy nagyon érdekes filmre bukkantam az éterben: A Bábafilmre. 
1997-ben készült, Erdély magyarlakta falvaiban forgatták és hat nagymama-kinézetű öregasszony a főszereplő. Ők mindannyian egykor bábaasszonyként tevékenykedtek az eldugott településeken. Életükről, munkájukról mesélnek... Mindannyian a 40-es évektől kb.a 70-es évekig segítettek a babák világrajövetelénél. 
A filmben bemutatják az eszközöket, mesélnek szüléstörténeteket, érdekességeket. Meglátogatnak olyan asszonyokat, akiknek segítettek egykor a szülés körül. Nem ért ám véget a szüléssel a munkájuk! Általában hét napon keresztül segítette a gyermekágyas anyát a bábaasszony a szülést követően. A nagy szegénységben nem egyszer előfordult, hogy saját maga készítette gyolcsot használt, saját ruhaneműibe öltöztette az újszülöttet. És bizony ezt nem egyszer gyertyafénynél tette, méghozzá a bába saját gyertyájának saját gyufájával gyújtott világánál. 
Sok-sok érdekes történet elevenedik meg az asszonyok elbeszélésből (és persze azonnal kitűnik, micsoda megbecsülésnek örvendtek ezek a nők). Ha van egy kis időtök és lehetőségetek, szánjatok rá 62 percet az életetekből!


Főszereplők:
Anna néni, Somoska
Ágnes néni, Barót
Bába Kata, Külsőrekecsény
Ilona néni, Külsőrekecsény
Jolán néni, Magyarhermány
Lidus néni, Hajdúnánás
Zelma néni, Bereck

9 megjegyzés:

  1. interneten nézted meg? ha igen, akkor esetleg leirod hogy pl. googleztad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a filmet nem neten néztem... Még régebben találtam a tévében (nyáron adták a Duna tévén...). Biztos fogják idén is!

      Törlés
    2. konyvekhangja@gmail.com - Ide küldd el nekem az e-mail címedet, mert mégis tudok Neked segíteni :)

      Törlés
    3. nekem is el tudnátok küldeni, szülésznő hallgatóként nagyon érdekelne.olah.renata90@gmail.com

      Köszönöm!

      Törlés
    4. Engem is érdekel, mindenképpen! szintén szülésznő hallgató ;)
      orvathfanni@gmail.com

      köszönöm! :)

      Törlés
    5. Szia! Kérlek nekem is küld el!! vilagvirag@gmail.com
      Hálás köszönet!!!!!
      Márti

      Törlés
    6. Szia! Én is kérném szintén szülésznő hallgatóként! ghorvathrita@gmail.com
      Nagyon köszönöm!

      Törlés
  2. Szia! Én is szeretném kérni, ha lehet... Köszönöm szépen!! szavaizsofia@gmail.com

    VálaszTörlés
  3. Kérlek küldd el nekem is!Nem vagyok szüléstanonc, csak nagyon érdekel!
    swanns@freemail.hu
    Köszönöm nagyon!
    Hajnal Monika

    VálaszTörlés

Kíváncsian várom a gondolatodat!