2012. szeptember 23., vasárnap

Én és a rukkola - egy kapcsolat vége



A rukkola.hu felhasználója voltam az első pillanatoktól, sőt, még a tesztelős bizniszben is részt vettem. Maga a kezdeményezés szerintem nagyon jó, hiszen szívesen cseréltem a molyon is, de sajnos sokszor nehezen tudtunk megállapodni, hogy mit is kérünk/tudunk adni cserébe. Na ezen segített a rukkola, hiszen innentől nem kell konkrétan azzal megállapodnod, akinek küldöd a könyvedet, hanem pontot kapsz, aminek fejében bárkitől választhatsz könyvet. És így kialakul egy körben kör, mindenki cserél mindenkivel gyakorlatilag.

És miért is hagyom ezt abba mindennek ellenére? 

Nézzük a pozitívumokat: Sikerült 71 könyvet happolnom. Megszabadultam a polcaimon/szekrényeimben porosodó könyveim nagy részétől. Többnyire könnyen meg tudtunk egyezni más felhasználókkal.

És most a válasz a miértre. A legtöbb happolt könyvemhez még a rukkola létezésének elején jutottam hozzá. Ez nagyjából az első 2-3 hétben ki is merül. Onnantól kezdve elkezdték meglepni a felhasználók az oldalt, ám a könyv egyre kevesebb lett. Mindenki elkezdte feltölteni az otthon porosodó ócskaságait (újságok, magazinok, Romana-, Julia-füzetek, évkönyvek, kismillió, többnyire idejétmúlt tankönyv, harmincezer Alkonyat-kötet és a többi), ezek fejében persze happoltak könyveket. Én elküldtem egy csomó új és többkötetes könyvet is, sosem tettem fel szemetet. Feltöltöttem a vágyott 200-as listát is, tehát 200 (!!!) könyvet, amelyet keresek és bármelyiknek örülnék. Eleinte jöttek az e-mailek, hogy egy-egy példány elérhetővé vált, de mire beléptem az oldalra (akkor is, ha azonnal!), a könyvnek már híre-hamva sem volt, mindig azt kaptam válaszul, hogy valaki gyorsabb volt. Igen ám, de mindig? A rengeteg elpostázott könyvért azonban elég sok lehetőségem összegyűlt, hogy könyvet kérjek, de nem volt mit! Volt 200 keresett könyvem és egy idő után már e-mail sem érkezett, egyetlen egyet sem tettek fel! Mind a mai napig érkeznek azonban e-mailek Csokoládécipő- és Egy nap-ügyben, de soha egyik könyvet sem láttam még elérhetőnek a rukkolán - ez csak szemfényvesztés. 
Mit tettem tehát? A happjaimat ellőttem Thackeray és Szabó Magda könyvekre, régi, antikvár kötetekre... Az én vadiúj könyveim ellenében! Kicsit vérzett a szívem :( De nem akartam bent hagyni a lehetőségeimet, hiszen már tudtam, hogy ez számomra itt véget ért.

És a másik ok. A legelső könyv, amit elküldtem a Szörnyek című kötet volt, vadiúj példány. Ez a könyvesboltokban 4200-4500 forint körül van. Azóta azonban Göbl Zsombor elérhetetlen. Sem e-mailre, sem FB-üzenetre nem válaszol. Azt hiszem, megérdemli, hogy itt lássa a nevét, esetleg más is tudjon róla, milyen korrekt ember (FB elérhetősége itt) Persze ennek ma már 3 hónapja. Írtam a csapatnak többször ez ügyben. Azt mondták, még várjak. Aztán meg kérték a könyv linkjét. Aztán kérték a felhasználó linkjét. Most meg az történt, hogy visszavonták a könyvemet és így még pontot is levontak tőlem. Köszönöm szépen.

Aztán történt olyan, hogy egy felhasználó könyvét happoltam, ő elküldött egy másik könyvet. Semmit nem volt hajlandó tenni, mindössze egy sajnálom volt a válasz. Mivel szerettem volna az eredeti könyvet is, én engedtem, és happoltam azt is. Így lett egy felesleges könyvem más hibájából. A csapat annyit mondott tanácsnak, próbáljak vele megegyezni, de semmi mást.

2 hete happoltam egy nagyon vágyott könyvet. Megírtam a címemet a felhasználónak és rögtön törölte is a könyvét. Mondván, bocs, ő csak Bp.-en adja oda személyesen, nem postázza el, mert ő nem feccol ebbe pénzt. Hát köszönöm. Írtam a csapatnak ez ügyben is, válasz nincs.

1 hete pedig megérkezett a várva vált Newcome család című könyv. Pontosabban az első kötete. Egyébként antikvár példány, két kötetes eredetileg. Persze rögtön szóltam a felhasználónak, hogy a felét elfelejtette odacsomagolni. Az ő válasza gyakorlatilag egy bandzsa mosollyal kísért buksisimogatás volt: én kis buta, ő azt nem ecsetelte, hogy neki csak ez az egy könyv van meg, és azt sem gondolta, hogy én nem tudom, hogy a rukkola egy könyv alapon működik. Persze olyat nem lehet happolni, hogy Newcome család 2., így én soha nem fogom már megkapni az egész könyvet. Magyarázhattam én neki a szabályokat meg az igazamat, nincs könyv és kész.

Ez volt az utolsó csepp a pohárban. És itt jött el a végső döntés, hogy köszönöm szépen. Én besétálok ezen túl is az ismert és kedvelt antikváriumomba és a postaköltség árán megveszem azt a könyvet, amire vágyok. És így enyém a felfedezés élménye is, kimozdulok itthonról. A megmaradt elcserélendő könyveimet pedig beviszem ugyanoda és nem érdekel mennyit adnak értük, mert legalább nem ingyen megy el, mint például a szörnyes könyvem. 
Plusz szörnyű érzés az is, hogy bár gondolom, a csapatnak rengeteg dolga van, mert megy a marketing mindenhol, a FB-on a napi sokszori frissítés, de én személy szerint akkor is azt éreztem, hogy magamra vagyok hagyva ebben a dologban mindenféle háttér nélkül. A tisztességtelen felhasználóknak egyetlenegyszer sem csaptak a körmére és sokszor még választ sem kaptam.
Úgyhogy a rukkola életében viszonylag hosszú ideig voltam felhasználó, de amint a maradék ügyeim is lezárulnak, törölni fogom magam.

UPDATE (09.29.)
Még 2 könyvre várok több, mint 30 napja és a rukkolók nem válaszolnak semmilyen üzenetemre. A passz gombot természetesen megnyomták, így nem tudok elállni a dologtól :( Egy könyvet (az utolsót, a Pendennis történetét) 3 napja happoltam. Az üzenetemre nem válaszol senki... És maradt A nagy Hoggarty gyémánt, amire 17 napja várok és kiderült, hogy egy olcsó, 58 éves példány :( Persze itt is réges-régen megnyomták a passz gombot, elállni ettől sem tudok :(
Ennek már soha nem lesz vége?? Mikor tudom már törölni magam?????