2011. augusztus 22., hétfő

Bűnbeesők


Tracy Chevalier: Ártatlanok

Ez a könyv egy nagy mellényúlás volt részemről. Nagyon sok jót hallottam már Tracy Chevalier történelmi szórakoztató regényeiről, én pedig a véletlen folytán utolsó Magyarországon megjelent könyvét választottam ismerkedésnek.
Az a típusú randi lett belőle, amikor nem vagy benne biztos, hogy újra akarsz találkozni az illetővel...
A borító hívogató, egyébként eddig szinte mindegyik Chevalier-kötet bejött külalakra, de ez különlegesebb, mint a többi.

A sztori röviden: 1792-ben járunk. A Kellaway-família elhagyja a Dorset melleti megjegyezhetetlen nevű kis települést, hogy az iparosodó Londonban próbáljanak szerencsét, lehetőleg a cirkusz számára több pénzért készítsen székeket a családfő. A szomszédságukban egy híres történelmi személyiség lakik: a radikális nézeteket valló költő és festő, Willam Blake a feleségével. A történet nagy részében gyerekszereplőkkel találkozunk A Kellaway családból Maisie és Jem a lepattant Butterfield család Maggie-jével köt szorosabb barátságot, együtt kóborolnak a szemetes, csatornavíztől bűzlő londoni utcákon. Közben Kellaway apunak tényleg bejön az élet, úgy tűnik ígéretéhez híven a cirkusz is alkalmazza....

Az Ártatlanok könyvcím nem tudom, hogy honnan jöhetett, talán irónia akart lenni? (Az eredeti cím, a Burning Bright, valamivel jobb.) Hiszen inkább a bűnbeesésről szól...
Minden összevetve a történet első fele nagyon unalmas volt, a második fele kevésbé. Én ezt a könyvet simán az ifjúsági irodalom-kategóriába tenném. A szereplők is elég laposak voltak, a felnőttekről alig tudunk meg valamit, az inspiráló William Blake se nagyon kerül előtérbe. Semmi izgalom, kevés szórakozás, viszont annál vontatottabb. Talán az istálló-jelenetnél figyeltem oda leginkább, lesz-e virágtiprás vagy sem?
A befejezés pedig egyenesen nevetséges volt szerintem, de nem lövöm le a poént :)

De én még akarok Chevalier-től olvasni, annyira szerettem volna szeretni!!


7/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!