2011. április 7., csütörtök

Hétköznapi élet a fáraók korában



F. Trassard szerk. - Hétköznapi élet a fáraók korában


Az utóbbi időben mindenféle fajta könyvvel igyekeztem enyhíteni az Egyiptom-éhségemet, eddig a megfelelő mértékben nem sikerült.
Most egy ismeretterjesztő könyvet vettem a kezembe, mely egy sorozat része: a hétköznapi életről mesél a különböző történelmi időszakokban.
Szépen megszerkesztett könyv, tele érdekes fényképekkel és tényekkel. Azért választottam ezt, mert szerintem egy ma élő hétköznapi ember számára a legérdekesebb lenne belebújni egy máskor élt hétköznapi ember bőrébe, talán ezt a legkönnyebb elképzelnünk. A mindennapokról szerettem volna többet megtudni, melyről - azt hiszem, nem csoda, így több ezer év távlatából - csak találgatni tudunk. A mindennapi életet élték azok, akik nélkül a hatalmas, gigászi birodalmak létre sem jöttek volna.


A magamévá tettem néhány érdekes újdonságot, például, hogyan működött a hűtlenség és milyen bírálat alá esett a hűtlen házastárs az ókori birodalomban. Hogyan rendezték be a házaikat? Hogyan tisztálkodtak? És persze miket ettek, hogyan készítették el az ételeiket? 

Túl sok újdonságot azért nem találtam benne, hiszen 10-12 éves koromban faltam a hasonló témájú könyveket, órákig nézegettem a balzsamozás folyamatábráit és közben Indiana Jones-ról ábrándoztam. Viszont ha lenne egy hasonló korú gyermekem, akkor szívesen a kezébe adnám, lehet neki is akkora élvezetet jelentene, mint nekem anno. Meg persze a történelemórákat is kiegészíteném valami hasonló információtöbblettel, hiszen emlékeim szerint mi fulladoztunk a sok fáraó megjegyezhetetlen, beszámozott nevének és a csaták besaccolt évszámainak tengerében - még felnőtteknek is túl száraz lett volna.


"Miért jó szerencsés napon születni? Az egyiptomiak nemzeti itala valóban a sör? Hány éves korukig szoptatták csecsemőiket az anyák? A piramisok építői tényleg sztrájkba léphettek? Milyen tárgyakat vittek magukkal a másvilágra az egyiptomiak? E kötet valóságos időutazás: elénk tárja, hogyan töltötték mindennapjaikat az egyiptomi férfiak, nők, gyerekek, hivatalnokok és rabszolgák. Róluk szól ez a színes stílusban megírt, érdekes összefoglalás, amelyet gazdag képanyag tesz még élvezetesebbé. A Hétköznapi élet a fáraók korában igyekszik bemutatni a több mint 4000 évvel ezelőtt lezajlott eseményeket, azt a képet, amely ma is bennünk él erről a különleges világról, az egyiptomiak életszeretetéről, az egyszerre kegyetlen és megengedő világszemléletükről, roppant sokrétű társadalmukról, az egyszerű emberek gazdag érzelemvilágáról, érzéseikről, kultúrájukról. A Mindennapi történelem című sorozat arra vállalkozik, hogy felelevenítse egykor volt emberek életét: mindennapjaikat, erkölcsüket és szokásaikat. Szerzői ugyanis azt vallják, hogy a kis történetek szerves részei a nagy történelemnek."

Kiadó: Corvina Kiadó
Kiadás éve: 2009
Sorozat: Mindennapi történelem-sorozat
Oldalszám: 192

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!