2018. április 21., szombat

Vesalius ​titka




"Miután az öreg harmadszor is kikémlelt a sötétségbe, elmormolt egy szitkot az orra alatt." 
(első mondat)

Jordi Llobregat: Vesalius ​titka


A krimi, mint műfaj, nem a kedvencem. A magas értékelés miatt arra gondoltam, megint megpróbálkozom a műfajjal, hátha lenyűgöz.
Erősen közepes kategóriás krimit kaptam, az 1888-as barcelonai világkiállítás idejéből, csipetnyi szerelemmel, csipetnyi misztikummal és viszonylag kevés eredetiséggel. A stílus jó, olvastatja magát, de engem sajnos lehangol, amikor könnyen kibogozom a szálakat és a gyilkos „kibenléte” is hamar lelepleződik (a szememben), innentől elveszítem az érdeklődésemet. Hiába teremtett az író viszonylag erős hangulatot, lassan haladtam a könyvvel. A felvonultatott laikus nyomozógárda (újságíró, hősszerelmes tanár) nekem már több krimiből is rémlett. A Vesalius-szál és a korabeli orvosi szösszenetek tetszettek, sőt, ezt éreztem a könyv egyik legerősebb részének.
Krimi-fanatikusoknak ajánlom, kikapcsolódásnak nem rossz, de nálam nem durrant.



Fülszöveg:
"Barcelona, ​1888 májusa. Alig néhány héttel az ország első világkiállításának megnyitója előtt több fiatal lány borzalmasan megcsonkított holttestére bukkannak. Sebeik egy feledés homályába merült, régi átkot idéznek.
A könyörtelen gyilkos utáni hajszába három civil is belekeveredik. Daniel Amat, az Oxfordban élő fiatal tanár, aki különös körülmények között meghalt édesapja miatt tér vissza Barcelonába. Bernat Fleixa, aki újságíróként dolgozik a Correo de Barcelonánál, és leghőbb vágya egy olyan esetről írni, amely végre híressé teszi. Az orvostanhallgató Pau Gilbert, akinek minden lépését súlyos titkok övezik. A gyilkos kézre kerítése érdekében ők hárman egy olyan 16. századi anatómiai kézirat nyomába erednek, amely merőben megváltoztathatja a tudomány állását.
Jordi Llobregat 2015-ös regénye az egyik legváratlanabb és legnagyobb sikert arató történelmi krimi volt Spanyolországban. A megjelenését követően több mint tizenöt országban keltek el a kiadás jogai, többek között az Egyesült Államokban is."


-->

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!