2011. november 12., szombat

Hedvig


Vrabec Mária: Hedvig

Sokunknak ismerősen csenghet a Malina Hedvig név - nem csoda, hiszen pár éve tele volt vele a média, ám az utóbbi időben is fel-felröppen egy-egy hír az ügyével kapcsolatban.
Bevallom, amikor olvasásra választottam a Hedvig c. könyvet, én nem tudtam felidézni a pontos sztorit. A könyv első néhány oldalát követően azonban hamar beugrott az egész: ja, tényleg, ő az a magyar lány, akit megvertek Szlovákiában!
2006-ban és 2007-ben többször is feltűnt a hírekben, aztán csökkent a médiaérdeklődés. 

Ez a könyv a Hedvig saját elbeszélésén, illetve pszichiátere és ügyvédje véleményén alapul. Felváltva szólalnak meg és mesélik el a 2006-ban történt eseményeket, majd a kiváltott visszhangról, a nyomozásról beszélnek. El sem tudom képzelni, milyen nehéz lehet ezt az egészet feldolgozni, és most nem "csak" arra a nyitrai délelőttre gondolok, hanem az azt követő évekre és a Hedviget ért vádakra. Nem akarok nagyon belemenni a történetbe, de számomra voltak benne igen elképesztő részleteket, melyeket leginkább egy szenzációhajhász amcsi moziba tudtam volna elképzelni. 
Ami a biztonságunkat és az emberi élet értékét illeti, eddig sem voltak illúzióim, de most mégis megborzongtam a gondolatra, hogy milyen védtelenek lehetünk...

Nem árulok el nagy titkot azzal, ha azt mondom, hogy ez a könyv gyakorlatilag befejezetlen, hiszen az ügy végére a mai napig sem sikerült pontot tenni.

A könyv valóságtartamára vonatkozóan semmiképpen nem szeretnék állást foglalni (hiszen azt ki tudhatja biztosan?), mindenesetre érdekes könyvnek találtam.



9/10

Kiadó: LOAR S.RO.
Kiadáséve: 2010.
Oldalak száma: 218

2 megjegyzés:

  1. Felkeltette az érdeklődésem, szerintem el fogom olvasni. Most fejeztem be a Tövispusztát Kepes Andrától. Nekem tetszett, tudom ajánlani.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, igyekszem megszerezni!

    VálaszTörlés

Kíváncsian várom a gondolatodat!