2010. november 16., kedd

Világokon át visz az utam


Lesley Pearse: Utazók

Elolvastam: 2010. november 15.


Az Ulpius-akció keretén belül rendeltem ezt a könyvet, de már korábban is szemeztem vele a boltok polcain. Gyarló vagyok, de ez a kellemes borító az, ami igazán megfogott, így a fülszöveget is csak gyorsan átfutottam. Fantasztikus könyvvel sikerült összeakadnom. Kicsit több, mint 600 oldal kaland, szerelem, utazás, ármány és minden amire éppen most szükségem volt.


Liverpool-ból indulunk utunkra a 15 éves Beth-tel és testvérével Amerikába. Majd szinte egész Államokat bejárva Alaszkába érkezünk az alaszkai aranyláz idején. Közben két felejthetetlen barát is csatlakozik kalandorainkhoz.
Szerintem már a fülszöveget sem érdemes elolvasni, ha igazán szórakozni szeretnénk, hiszen minden oldal hoz valami újat és meglepőt vagy legalábbis fordulatot. Nagyon kapaszkodni kell, hiszen pörögnek az események, de hát mit várunk az 1890-es évek végén négy bátor szerencsevadásztól?


Az írónő nem apellál nagy lelkizésekre, sem igazán terjedelmes leírásokra, mindössze szórakoztatni szeretne. Engem sikerült. Észre sem vettem és elröppent a 600 oldal. Ráadásul körülbelül 40 oldal ajánlóval is megdobták a kötetet, így csodálkoztam, amikor vége lett, azt hittem még vár rám egy kevéske izgalom. Szívesen folytattam volna.


Ráadásul az alaszkai aranyláz eseményei körül sok tényleg megtörtént, sok szereplő a valóságban is élt figura (pl. a skagway-i Soapy), az utazások és körülmények leírása teljesen hiteles.


Kedvenc szereplőm is akadt a történetben. Hát ki más lett volna, mint a hős Jack....? Minden nőnek szüksége lenne egy ilyen gáláns védelmezőre, akinek a vállára lehet borulni, aki megoldja, hogy legyen hol aludni és legyen mit enni - minden körülmények között.
 
Összességében csak ajánlani tudom, hiszen fordulatos, olvasmányos regény, nem megterhelő, mindvégig szórakoztató, én egyetlen percig sem untam magam.


"A tizenöt éves csodagyerek, Beth hamar árvaságra jut. Álma, hogy egyszer híres hegedűművész lesz, szertefoszlik, azonban bátyja, Sam elhatározza, hogy húgával kettesben nekivágnak a nagyvilágnak, és meggazdagodva térnek majd haza Amerikából. A New York felé tartó hajón bajkeverő barátokra találnak; a hamiskártyás Jack és a simlis szerencselovag Theo gazdagságot ígér a két fiatalnak, így bandát alakítva vágnak neki Kanada életveszélyes folyóinak és hófödte hegycsúcsainak, ahová az aranyláz csábítja őket. Vajon megbízhatnak társaikban, akiket elvakít a pénz hatalma? Milyen messzire kell menniük, hogy megtalálják a boldogságot? Lesley Pearse műveiből több mint hárommillió példányt adtak el világszerte. Pearse, akinek élettörténete kész regény, bravúros mesélő, történeteiben a legféltettebb és leggyűlöletesebb emberi érzelmek csapnak össze, rajongói szerint páratlan érzékkel mutatja meg, milyenek is vagyunk valójában; veszélyben, magányban, bűnben és szerelemben."


10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!