2018. szeptember 25., kedd

Én, ​Virág Anna


"Én, Virág Anna nyugalmazott tanítónő, budapesti illetőségű lakos, az esztendő nagyobb részében, főként tavasszal és ősszel falun élek."

Sobor Antal: Én, ​Virág Anna

Megmondom őszintén, teljesen másra számítottam, amikor ezt a kis könyvecskét a kezembe vettem. Nyilván nem lehet egy egész életet összefoglalni ilyen nyúlfarknyi kötetben (136 oldalban), de a hangsúly-eltolódások nekem zavaróak voltak. Családregényt, önéletírást vártam, valami olyasmit, mint a Mindig magam vagy az A faluban szól a nóta című kötetben olvastam.

Nos, Virág Annáról elég keveset tudtam meg: egy csodálatosan nagylelkű felajánlás kapcsán az árva, magára hagyatott kislány tanítónőnek képezheti magát, amibe nagy hévvel bele is veti magát, majd visszatér szülőfalujába, ahol tanítóként próbálja megállni a helyét - több-kevesebb sikerrel. Ez az első néhány oldal mondanivalója. A többi a házasságáról, férjéről szól, annak politikai karrierjéről. A földosztás eszméjétől borsódzott a hátam, nyilván a kor emberének egyik legnagyobb problémája volt ez akkor. Szívesen olvastam volna többet a gyermekkoráról, hogy vált azzá, aki lett, és hogyan nevelte a gyermekeit, hogyan küzdött a mindennapokkal. Előkerültek a gyerekek és azokkal való kapcsolata, a budai élet, a világháborús évek is nagyobb hangsúlyt kaptak, de én szívesen olvastam volna még ezekről az időkről. 
Érdekes könyv, mindenképpen ajánlom a műfaj kedvelőinek. Érdekelne, hogy vajon Virág Anna élő személy volt-e? Tudtok erről valamit? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!