2013. május 15., szerda

A zsidó menyasszony



Margit Patrícia Eszter: A zsidó menyasszony


Erről a könyvről azért írok, mert több, mint a felét elolvastam. Na igen, abbahagytam. Miért is?
Nos, adott egy fiatal csajszi napjaink Budapestjén - ő Saci. Pszichológushallgató, keresi önmagát, a helyét a családban, a világban. Úgy nem igazán megy neki.  Néha leissza magát, bulizik. Néha vagdossa magát. Elégedetlen az alakjával. Szóval nagyon tuti választás a pszichológia szak. Ja, és amúgy zsidó, de ennek az elején kevés jelentősége van. A másik főszereplőnk egy nagyon cinikus, megmondom-a-tutit-típusú fiatal zsidó srác, aki azért arra képtelen, hogy rendet tegyen a lakásában - ő Belga. Na most ezek ketten kapcsolatba kerülnek, olyan se veled, se nélküled módon. És még elkeverednek ilyen-olyan zsidó közösségekbe is, meg a könyv harmadánál Izraelbe, ahol mindenféle érdekes zsidókkal találkoznak. Belga még mindig cinikus. Saci meg nagyon keresi magát és nagyon izgatja ez a zsidóság-kérdés.
Szóval itt meguntam. Nem is tudnám elmondani, hogy úgy igazán milyen is ez a két fiatal, de egy biztos: valami irdatlanul ellenszenvesek nekem. Annyira taszítottak, hogy nem bírtam kivárni az útkeresés végét (pedig általában szeretem az ilyen gyökérkutatós, kissé spirituális dolgokat), olyat tettem, ami velem ritkán esik meg: félretettem a könyvet, és mivel szerencsémre könyvtári példányról volt szó, vissza is vittem gyorsan.
Arra azért kíváncsi lennék, mennyire fest hű képet a mai zsidóságról, különösen a fiatalokról, hiszen valahol ez egy elég zárt világ, és  természetesen számomra rendkívül érdekes.
Az egész könyvben a legszebb a borító - ez a medál nagyon tetszik nekem :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!