2013. április 9., kedd

A Déli-sark foglyai



Alfred Lansing: A Déli-sark foglyai

Ernest Shackleton legendás antarktiszi expedíciója

 

 Az Északi-sark után egy déli utazásra indultam Ernest Shackletonnal. Legendás név ez! A brit Birodalmi Transzantarktisz Expedíció vezetője volt ő. Az expedíciós csapat 1914-ben indult útjára, céljuk pedig az Antarktisz feltérképezése. Hosszú-hosszú hónapokig küzdöttek a hideggel, a sötétséggel és a jéggel, ám pechjükre az ő hajójuk, az Endurance is befagyott a jégtáblán közé a messzi délen. 11 hónap küzdelem és kín után - melynek okozója nem mellékesen valahol Shackleton megalomániája is volt - a hajó elsüllyed a Weddel-tengerben... Az expedíció tagjai azonban szerencsésen megmenekülnek. 
A könyv naplóbejegyzések, emlékiratok nyomán/közbeiktatásával született, így hitelesnek tekinthető minden szempontból.
Nekem ez a két expedíció most egy időre több, mint elég volt. Ennek a könyvnek a második fele már nagyon lassan csúszott le a torkomon... Nem rossz, maga a stílus is érdekes... De valahol nem tudom megérteni az ilyenfajta elhivatottságot. Tőlem biztos ott maradna felfedezetlenül az összes sarkköri sziget és földrész, de én már csak ilyen kényelmes vagyok. Nem szeretem, ha lefagy az orrom, na. :)

 8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!