2011. október 17., hétfő

Életre kelt klaszikusok

Filmadaptációk: Ti mennyire vagytok kíváncsiak arra, hogy a kedvenc könyvetek milyen variációban kel életre a filmvásznon? 
Én sokszor nagyon... De igyekszem a dolgot nem nagyon elszúrni: biztos, ami biztos, először mindig a könyv kerül sorra. 

A bejegyzés apropóját a Tövismadarak adta, amelyet most olvastam és már be is szereztem a sorozatot. A borító és a képek alapján nagyon nyolcvanas-évek illata van a dolognak, a főszereplő csajszi nekem kifejezetten Samatha/Pamela Ewing-ra hajaz a Dallasból :O





Aztán beugrott, hogy ideje lenne már egy 2011-es verziónak, de rögtön eszembe jutott, hogy mit történt a Dumas-regénnyel is (Alexandre Dumas: A három testőr).
Előre kijelentem, hogy nem láttam még az új verziót, de nem is kívánom megnézni. Épp elég volt a trailer, hogy leszűrjem, milyen elrugaszkodott és hatásvadász filmet sikerült kerekíteni belőle.
Az IMDb-szavazatok alapján is egy rosszul sikerült változat, hiszen jelen állás szerint mindössze 5.9/10 pontot sikerült összekaparnia...




Erről rögtön eszembe jutott a másik leporolt filmadaptáció: a Jane Eyre, melyet még szintén nem láttam. A trailer alapján átvariálták kissé a Bronte-regényt és a félelemkeltés/ijesztgetés kapta a főszerepet. Ettől függetlenül valamivel szimpatikusabb az előzőnél, így ezzel igyekezni fogok közelebbről is megismerkedni. Az IMDb szerint is értékesebb darab, jelenleg 7,5/10 az értékelése.


Mindkét filmet ezekben a hetekben mutatják be a hazai mozikban. A három testőrtől nagyobb bevételt várnak a készítők, 3D-ben is meg lehet tekinteni, és értesüléseim szerint az összes nagyobb moziban műsorra került már.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!