2010. november 6., szombat

Bizonytalan vagyok vagy mégse??



Larry McMurtry: Becéző szavak

Elolvastam: 2010. november 4.

A Becéző szavakat mindössze azért választottam, mert szimpatikus volt a címe. Derengett valami egy filmről is, azonban később utánanéztem, és holt biztos, hogy nem láttam még.
Az előzmények alapján egy humoros, később kicsit sírós, de mindenképpen érzelemgazdag könyvet vártam. Hát érzelmekben nem volt hiány, de leginkább érzelmi labilitásban! Humorosnak egy-két helyen mondjuk elment, sírósnak egyáltalán nem éreztem.
Összességében több, mint 400 oldal bizonytalanságnak éreztem ezt a könyvet és nem igazán esett le, hogy hova tartunk, miért olvasom ezt a könyvet és főleg miért írták meg? Máskor meg jókat derültem és gondolkodtam Aurora monológjain és szinte hallottam a szikrákat szórni a szemét.
Viszonylag olvasmányos könyv, azonban nem mindenfajta idegállapotomban éreztem annak. Sokszor arra gondoltam, honnan jött ez a rengeteg gazdag és mulya pasas és én miért nem tudtam egyet leakasztani korábban?? Máskor az jutott eszembe: egek mekkora személyiségzavar körvonalazódik ebben a regényben....! És persze látva a szereposztást (Jack Nicholson, Shirley MacLaine, Jeff Daniels, Danny DeVito), egyre inkább kíváncsi lettem a filmre is. Egy férfihoz képest egész sok pszichológia fellelhető az oldalakon :)
Sokat töprengtem ezen is, de nem tudtam magamnak kedvenc szereplőt választani. Az összes karakter számomra egy kicsi "túl" volt ahhoz, hogy igazán szimpatikus legyen.
Végeredményben inkább jó a véleményem a könyvről. Nem olvasható a nap minden órájában, de amikor eljött az ideje, akkor jót lehet rajta/vele szórakozni és figyelni ennek a 3 dilis tyúknak az életét.


"Aurora Greenway, az ötven felé közeledő, rendkívül vonzó és intelligens özvegyasszony nem fogadja kitörő örömmel a hírt, hogy nagymama lesz: attól tart, ez elriasztja tőle udvarlóit. Félelme megalapozatlannak bizonyul, mert a nyugdíjas tábornok, a volt terrorista és a többiek továbbra is holmi kamaszfiúkként versengenek a kegyeiért, sőt egy olajmilliomos személyében újabb vetélytársuk akad.
Aurora lánya, Emma eleinte még tűrhető házasságban él a férjével, de kapcsolatuk az évek során megromlik, és mindkettőjük életében egyre sűrűbben tűnnek fel a szeretők. Emma egy fiatalember mellett már-már újra rátalál az elvesztett boldogságra, amikor megtudja, hogy gyógyíthatatlan beteg.
Rosie-t, Aurora bejárónőjét, hét gyermek édesanyját egy könnyű erkölcsű hölgy kedvéért hagyja ott a férje, aki azután nem mindennapi körülmények között egy szerelmi dráma áldozatává válik.
Larry McMurtry regénye ennek a három nőnek egymáshoz és az őket körülvevő férfiakhoz fűződő kapcsolatait, életük vidám pillanatait és súlyos tragédiáit mutatja be, nagyfokú átéléssel, tapintatosan és szeretettel."

7/10

2 megjegyzés:

  1. Én a filmen láttam, és még nem olvastam a könyvet. A film tetszett talán azért is, mert Shirley MacLaine az egyik kedvenc színésznőm.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon régen olvastam. Nem nyűgözött le, de nem volt rossz.

    VálaszTörlés

Kíváncsian várom a gondolatodat!