2018. április 12., csütörtök

Az üzenet






"Tőled kérdezem:
Mit tennél, ha a helyemben lennél? Mondd el. Könyörgök, mondd el!
De te messze vagy ettől. Ujjaid ezeket a különös lapokat forgatják, amelyek valahogy összekapcsolják az én életemet a tiéddel. A szemed biztonságban van. A történet csak pár száz oldalig veszi igénybe az elmédet. Nekem viszont itt van. Most van. Végig kell csinálnom, minden lépésnél számolgatva, mibe kerül."



Markus Zusak: Az üzenet



Jajj, nagyon kevés kellett ahhoz, hogy igazi kedvenccé váljon!
Oda voltam ezért a könyvért, elejétől a végéig faltam, egyedül a vége… nos, nem erre számítottam. Nagyon megkedveltem főszereplőnket, Ed Kennedyt. Ed egy teljesen átlagos fiatal srác, 19 éves, nincsenek nagy álmai, nagy céljai, sem nagy lehetőségei, így beáll taxizni, esténként és hétvégente zsugázik a barátaival, Marv-val, Ritchie-vel és Audrey-val, kettesben él a kutyájával, Kapussal. Olyan, mint mások, mint sokan a környéken.
Majd egy nap belecsöppen egy bankrablásba, ahol egy meggondolatlan döntés miatt megváltozik az élete. Ettől kezdve kártyákat kap, melyre üzeneteket címeznek neki; minden kártyán három, néhol rejtélyes, néhol egyértelműbb utalás egy személyre, akinek üzenetet kell eljuttatnia.
Elvállalja a feladatot és hűségesen csinálja is. Kinél lassabban, kinél gyorsabban, de rájön, mire van szüksége, hogy tudja jobbá tenni az életet, kizökkenteni az állóvízből. Egyre érdekesebb és érdekesebb sorsokkal hozza össze a feladat, miközben ő is sokat fejlődik és egyre többet tud meg önmagáról és a világról.
Ez egy nagyon érdekfeszítő, érdekes stílusban megírt könyv, átgondolt történetvezetés jellemzi, és az utolsó oldalakig úgy gondoltam, hogy nagy kedvenccel találkoztam össze. A végét azonban értetlenül fogadtam és sajnos kicsit fantáziátlannak láttam… Ezek után meglepett és megdöbbentett az egész lezárás kézenfekvősége.
Maga a mondanivaló, az üzenet, az Olvasónak lett címezve, elgondolkodtató és megfontolandó, hova juthatna ez a világ, ha az olyan átlagos srácok, mint Ed, képesek ennyi mindent megtenni másokért, képesek erőt gyűjteni magukban, képesek mozgósítani, változtatni.
Bölcs, okos, eredeti.

"Audrey meg én.
Meg a feszengés.
Kettőnk közé szorulva.
Nemsokára azt mondja: – A legjobb barátom vagy, Ed.
– Tudom.
Egy férfit simán meg lehet ölni ezzel.
Se fegyver.
Se golyó.
Csak szavak és egy lány."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!