2018. április 10., kedd

A mi Bibliánk


Marijke ten Cate: Nagy családi gyermekbiblia


Korábban írtam arról, hogy szeretném majd sorba szedni a legfontosabb gyerekkönyveinket. Közülük mindenképpen az egyik legfontosabb a Biblia. Amikor bementem a könyvesboltba, hogy kiválasszam ezt a könyvet (vagyis terveztem venni egy Bibliát a gyerekeknek), akkor szembesültem azzal, hogy milyen rengeteg könyvet adtak ki, mely vagy magát az egész Bibliát tartalmazza vagy bibliai történetekről íródott, hogy teljesen elvesztem közöttük. Tényleg, hatalmas a választék. 

És akkor most fontos lenne, hogy megkönnyítsem a választást, mi alapján tettem le a voksomat a Nagy családi gyermekbiblia mellett. Nagyon igényes kiadású, elég vastag kötet, jó minőségű lapokkal, beépített könyvjelzővel. Már a fogása is fantasztikus érzés. 
A külcsín számomra nagyon fontos volt, imádom az igényes, szép illusztrációkat, a hangulatos rajzokat (gyerekkönyvekben különösen), ez a biblia - mint látjátok, gyönyörű, színes rajzokkal van tele. Mindezek mellett igazi "első-mondat-fetisiszta" vagyok, tehát az első oldalak nagyon meghatározóak számomra. És ebben a könyvben az első oldal (a teremtéstörténet) szerintem különlegesre és hatásosra sikerült, de hogy lássátok is, miről beszélek:


További szempont volt a könnyű érthetőség, tehát az egyszerű, ám igényes fogalmazás. A bibliai történetek fontos mondanivalót közvetítenek, alapigazságokat fogalmaznak meg, értékrendet adnak át, tehát nem mindegy, milyen formában kerül mindez megfogalmazásra. Oldalanként nem túl sok a szöveg, ám helyet kapnak a legfontosabb bibliai történetek, különválasztva az Ószövetség és az Újszövetség. Egyszerűségének köszönhetően már korán lehet ismerkedni a kötettel, 3 éves kortól nyugodt szívvel ajánlom (a könyv hátulján amúgy 4+-os ajánlás szerepel).




Szóval ha egy szép kiadású, igényes Bibliát kerestek, akkor ez a kötet szerintem jó választás. Nézegetni, böngészni is kiváló, igazi táplálék a szemnek, a belső tartalom pedig a léleknek.


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!