2011. április 5., kedd

Régi idők hölgyei



Anyukám nagy gyűjtögető, ráadásul nem is akármiket gyűjt: babákat (és még minden egyéb különleges és szép holmit). Nyugodtan indíthatna egy blogot a szerzeményeinek és ötletes alkotásainak, biztosra mondom, hogy lenne közönsége.

Tegnap egy nagyon érdekes babasorozatra hívta fel a figyelmemet. Babák, melyeket a világirodalom nagy nőalakjairól mintáztak. És egyszerűen gyönyörűek! A frizurájuk, ruhájuk utolsó hajtókája, a kiegészítók, mind-mind korhűek és kidolgozottak.

És hogy kiket is mintáztak meg? 
Íme a lista a szépséges 12-esről: 

Emma Bovary a Bovarynéból (Gustave Flaubert)

Marguerite Gautier, aki maga A kaméliás hölgy (ifjabb Dumas)


Constance Chatterley, aki szeretőjéről híres (David H. Lawrence: Lady Chatterley szeretője)


Margaret Schlegel, a Szellem a házban hősnője (E.M. Forster)


Elizabeth Bennet a Büszkeség és balítélet férjvadászatából (Jane Austen)


Anna Karenina, aki Tolsztoj keltett életre (és ha nagy nehezen választásra szánnám magam, akkor ez lenne a leggyönyörűbb darab!)


Nora Helmer a Babaházból (Henrik Ibsen)


Jane Eyre, a szegény tanítónő sem maradhat ki  a legendás hölgyek közül (Charlotte Bronte) 

Szonya a Bűn és bűnhődés megindító sorsú szépsége (F. Dosztojevszkij)

Emma Woodhouse szintén Jane Austentől (Emma)


Élisabeth Fischer a Betti néniből (Balzac)

Lady Windermere stílusosan a kis legyezőjével kapott babaalakot Oscar Wilde a Lady Windermere legyezője című komédiából



Ami még ennél is fontosabb: hogyan lehet ezekhez a babákhoz hozzájutni? Borzasztóan nehezen. Egyedül újságárusoknál lehet kapni, ráadásul nem is eget rengető áron (darabja 990 forint), viszont sajnos körutam során azt tapasztaltam, hogy sok helyen nem is hallottak róla, máshol pedig jót mosolyogtak, hogy mennyien keresik, de csak 1-2 darab szokott hozzájuk érkezni, ráadásul egy újságos stand 2-3 fajtánál többet még nem is látott közelről. Természetesen az élelmes pénzhajhászok már fel is találták magukat, és az interneten több ezer forintért árulják gyűjtőknek a megkaparintott darabokat.

Nem terveztem reklámozni ezeket a babákat, mégis azt tettem, hiszen olyan sok könyvimádót ismertem meg az utóbbi évben (mióta a könyvesblogomat életre keltettem), hogy talán akad közöttetek más is, akit lenyűgöznek ezek a szépséges porcelánbabák!

15 megjegyzés:

  1. ó, de klassz! és ezek vajon mekkorák?
    Amúgy rögtön Anna Kareninát szúrtam ki, szerintem tök jó!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon rossz a szemmércém, de olyan 25-30 centisek lehetnek! Nekem már van 3 fajta :) Sajnos nem Anna K.

    VálaszTörlés
  3. Anna és Nóra! Nagyon klafák.

    Ha anyukádnak nincsen kedve blogolni - ami ezek szerint kár -, akkor nézd, hányan írnak babablogot, te meg írhatnál mamablogot :D

    VálaszTörlés
  4. Ó, ezt én is ismerem :-) - bár, az itteni újságosok kevésbé.
    Tényleg gyönyörűek a babák, és azok a ruhaköltemények! :-) Én is szeretném összegyűjteni őket, de sajna így van, ahogy mondtad: tényleg nehezen beszerezhetők :-(

    VálaszTörlés
  5. :D A mamablog tökjó ötlet :) Elmesélem neki, hátha meghozza a kedvét :)

    VálaszTörlés
  6. Szépek és ha jól sejtem porcelánfejűek?
    Azokat a példányokat, amit eddig nem tudtál beszerezni, próbáld meg a kiadótól a visszagyüjtött remittenda példányokból utánvétel kérni.

    VálaszTörlés
  7. Igen, porcelánbabák!
    Hú.... egy cég hozza be őket Lengyelországból, ott 35 féle érhető el, míg nálunk összesen eddig 8-at tettek ki a boltok polcaira, de teljesen random, hogy melyik újságos milyet kapott. És nem is várható többféle. Csak Lengyelországból lehet beszerezni. Egyelőre.

    VálaszTörlés
  8. most megjelent egy új széria már nem ezek a babák vannak

    VálaszTörlés
  9. valaki tud oldalt amin rajta van a lista??

    VálaszTörlés
  10. 43 baba: http://brincandodebonecas.blogspot.com/2008/03/bonecas-antigas.html

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!

    Én a Jane Eyre, Anna Karenina és az Elizabeth Bennet babát keresem hónapok óta,de sajnos hiába! :((((
    Ha valaki tud nekem segíteni,hogy hol szerezhetőek be, akkor feltétlenül írjon a:

    betty0407@citromail.hu címre (KÖSZÖNÖM!)

    Nekem már van néhány db babám a gyűjteményből! :)))

    Betty

    VálaszTörlés
  12. van egy jó közösségi oldal ott nagyon jó dolgokat lehet olvasni

    VálaszTörlés
  13. itt van pár link:http://www.planetadeagostini.com.br/colecionavel/damas-de-epoca.html

    http://www.pinger.pl/szukaj/po_tagu/p/1/?t=Damy%20z%20minionych%20epok

    http://brincandodebonecas.blogspot.com/2008/03/bonecas-antigas.html

    http://www.damas.deagostini.ru/coll.html

    http://www.deagostini.pl/index.php?co=a&id_kol=27

    VálaszTörlés
  14. Anna Karenina vagy Margarida Gautier babát adnék kizárólag Constance Chatterley, Lady Windermere, Fortunata baba egyikéért.
    dogeedit@gmail.com
    Üdv: Edit

    VálaszTörlés
  15. Ha valakit érdekel,van Maryna Levicka.boglarka.eva@gmail.com

    VálaszTörlés

Kíváncsian várom a gondolatodat!