2014. március 4., kedd

Kutya csillagkép




Peter Heller: Kutya csillagkép 


Nem olyan régen olvastam McCarthy híres posztapokaliptikus regényét, Az utat, és teljesen lenyűgözött az a hideg, fagyos és reményvesztett hangulat, ami árad belőle. 
Valami hasonlóra számítottam itt is, ám nem gondoltam, hogy az író pont ugyanúgy akarja ezt megoldani! Befejezetlen mondatok, elharapott megjegyzések, alany nélküli vagy tárgy nélküli mondanivalók, mintha semminek se lenne értelme... Ami itt más, az az elősztori: itt egy influenzajárványba hal bele a Föld lakosságának nagy része. 
A fülszöveg egy hatalmas fordulattal kecsegtet, ez volt az, ami a könyvhöz vonzott végül. Főhősünk, Hig, mindenki elveszítve a furcsa és elég agresszív Bangley-vel szimbiózisban él egy repülőtéren vagyis a maradékán. Rendszeresen felszáll az '56-os Cessnájával, körülnéz, felderíti a terepet. Bangley pedig megöli a betolakodókat. Így élnek ők hármasban Hig kutyájával, mikor egy nap Hig távolabb merészkedik a területüktől. Nem beszélnék a továbbiakról, a fülszöveg szerint ott valami olyat talál, amiről nem is álmodott, valamit, aminél se jobbat, se rosszabbat nem tud elképzelni.
Na hát én se tudtam elképzelni, mi lehet az, kíváncsi voltam, mire képes Peter Heller fantáziája. Csak vártam és vártam és vártam :( 
Közben megtudunk néhány dolog Hig életéről, az influenza előtti időkről, szóval a történetvezetésében is nagyon hasonlít Az útra. Szerintem Peter Heller is olvasta :D
Önmagában ez nem rossz könyv, van hangulata, ami ugyan igencsak komor, dehát mit várhatunk ilyen esetben... De a könyv vége nekem nem hozott semmilyen meglepetést, sem érdekeset, azt mondhatom, csalódást okozott. És persze zavart az akaratlan összehasonlítgatás, rontott a könyv élvezeti értékén, így igencsak döcögősen haladtam vele. 
Szóval, ha eddigi posztapokalitikus regényeimet tetszési sorrendbe kellene állítanom, akkor az eredetisége miatt a Malevil lenne az első (Robert Merle), de utána mindenképpen Az út következne, ám ez a könyv a sor végén kullog...
Azoknak ajánlom, akiknek ez a téma még idegen, vagy éppen posztapokalipszis-fanatikusok, illetve nem látták a Legenda vagyok című filmet :)

 7-8/10


Maxim Kiadó, 2013.


-->

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!