2013. szeptember 24., kedd

Vágyaink: szárnyak vagy börtönfalak



Dr. Csernus Imre · Funk Sándor · Pál Ferenc · Váradi Tibor

Vágyaink: szárnyak vagy börtönfalak

Illúziók, szenvedélyek, függőségek



Ez a már Nyitott Akadémia címkével megjelent kötet a függőségeinkről szól. Függőségből rengeteg fajta van, a népesség nagy része valamilyen módon érintett a témában. Négy teljesen különböző előadást olvashatunk a könyvben, melyek között a legerőteljesebb eltérést a hangsúlyon érzékeltem. Csernust nem bírom, az előadásait, az írásait többnyire kerülöm. Ez az előadása sem okozott pozitív csalódást, úgy árad belőle a negativizmus és a cinizmus, amit én egyszerűen nem bírok elviselni. Nyilván ez a fajta pesszimizmus belőle fakad, az pedig, hogy én ezt nem szeretem, az meg belőlem. Lényeg a lényeg, hogy az előadása végén megint lejött a "mindenki beteg"-, "a világ beteg"-érzés (ami pedig egyáltalán nincs így), egy cseppet sincs kevesebb agresszió és hatásvadászat az írásában, mint amit tőle megszokhattunk.
Funk Sándor addiktológus írása szépen összefoglal mindazt, amit a szerfüggőségről tudni kell - bár fájt olvasni, hogy bizonyos fokú koffeinizmusom miatt én is a szerhasználók között lettem említve (egyetlen egyszer nem sikerült kihagynia a kávéfogyasztókat :))
Pál Ferenc írását érdekesnek, elgondolkodtatónak tartottam és többször eszembe jutott, hogy vajon milyen lehet egy-egy prédikációja. Jól összefoglalta a Chapman-féle öt szeretetnyelvet, amit gyorsan át is olvastattam a férjemmel (hiszen nála csak ilyen rövidebb írásokkal próbálkozhatok....).
És végül Váradi Tibor előadása is tetszett, én kevésbé földhözragadt írást vártam tőle (mint természetgyógyásztól), ehhez képest mindenféle előítélet nélkül jól megragadta a társfüggőség (korunk egyik népbetegségének) lényegét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!