2013. február 5., kedd

Sejtjeink

Ismét egy filmre hívnám fel a figyelmeteket. És megint Duna tévés. (Egészen pontosan én ott láttam.)


A Sejtjeink című film az egyik legszebb alkotás azok közül, amiket mostanában láttam.
Almási Tamás 3 pár életét követi nyomon egy nagyon nehéz időszakban: mind babát szeretnének. De nem lehet. Számukra a családtervezést folyamatos reménykedés, bizakodás, lemondás, fájdalom és sikertelenség övezi. 
A mesterséges megtermékenyítés mellett döntenek, és a film tulajdonképpen ebben követi őket nyomon. 


Mivel jár ez az egész, mi történik a nővel, és mi a férfival. Hogy ez az egész nem babra megy (hanem babára... ami nélkül lehet élni... de van-e értelme?) És hogy milyen sokszor kapják végül azt a hírt, hogy "Sajnáljuk, nem sikerült. Ön nem terhes." A sok-sok könny, a mit elsiratnak. Egy olyan időszak, ami igencsak próbára teszi a kapcsolatukat is. És ha egyszer az anyai ösztönök beindulnak... Nem hiába tartja a mondás, hogy a nő két dologért tesz meg mindent a világon: az egyik, hogy ne legyen gyermeke, a másik pedig az, hogy legyen.
Én, bevallom, ezt a filmet többször megkönnyeztem. El sem tudom képzelni, milyen szerencsések vagyunk, hogy nem kellett mindezeken keresztülmennünk... Szerintem akinek van gyereke vagy szeretne a közeljövőben, az jobban bele tudja magát képzelni a párok helyzetébe, jobban megérinti ez az egész.
Csodálnivaló az akarat és a kitartás a párok részéről. Nagyon érdekes film volt... ajánlom mindenkinek, azoknak különösen, akik érdekeltek a témában!

Almási Tamás a filmről:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kíváncsian várom a gondolatodat!